برگزاری یادواره ۴۰۰ روحانی و طلبه شهید دفاع مقدس مازندران
کد خبر: 4097548
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۴

برگزاری یادواره ۴۰۰ روحانی و طلبه شهید دفاع مقدس مازندران

یادواره ۴۰۰ روحانی و طلبه شهید دوران دفاع مقدس استان مازندران، 15 آبان ماه در سالن الغدیر سپاه کربلا مازندران در ساری برگزار شد.

به گزارش ایکنا از مازندران، یادواره ۴۰۰ روحانی و طلبه شهید استان مازندران، 15 آبان ماه با حضور حجت الاسلام والمسلمین تویسرکانی، مسئول نمايندگی ولی فقيه در سازمان بسیج مستضعفین در سالن الغدیر سپاه کربلا مازندران در ساری برگزار شد.

آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران در این یادواره ضمن گرامیداشت سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: ورود تاریخی حضرت معصومه (س) به قم بركات فراوانى را نصيب این شهر كرد كه مهم ترين آن ها گسترش مراكز علمى بود.

وی با بیان اینکه حضرت معصومه(س) نقش بسزايى درگسترش حوزه علميه داشت، افزود: یک سوم شهدای روحانی از مازندران هستند، قشر روحانیت در جنگ و جبهه نسبت به سایر اقشار ۱۲ برابر شهید دارد.  

وی با اشاره به آیه ۱۴۶و۱۴۷ سوره آل عمران،‌ گفت: شهدای روحانی در این آیه مطرح شده است، مجاهدان روحانی در کنار پیامبر(ص) جهاد می‌کردند. در این آیه همچنین از روحیات و ادبیات شهدای مجاهدان روحانی سخن به میان آمده است.

آیت‌الله محمدی لائینی با بیان اینکه ادبیات یک روحانی مجاهد اولاً به پیشگاه خداوند متعال اعتراف می‌کند من خطاپذیر هستم و در مقابل خدا عذرخواه است، افزود: مقام معظم رهبری در مسئله فرزندآوری عذرخواهی کردند که باید پیش‌تر برای جوانی جمعیت ورود می‌کردند.

نماینده ولی فقیه در مازندران، از انقلاب اسلامی به عنوان نعمت الهی یاد کرد و افزود: روحانیت امروز با هوشیاری و تحلیل صحیح به حوادث اخیر و دشمنی‌ها علیه انقلاب اسلامی می‌نگرند و پشت ولایت هستند.

وی با اشاره به کارنامه درخشان روحانیت در انقلاب اسلامی، ادامه داد: شهادت طلبه جوان آرمان علی‌وردی به دست عوامل فریب خورده استکبار در حوادث اخیر به درستی نشان می‌دهد که روحانیون امروز همانند روحانیون سال ۵۷ پشتیبان ولایت و از حافظان انقلاب هستند.

انتهای پیام
captcha